React Vs Vue JS

I’ve been working with React for over a year. I just learned about Vue JS. I blindly followed the crowd into React. FUCK REACT.

I don’t give a shit about being biased. If you’ve never ventured into a javascript framework, having react be your first one would be a mistake. Angular 2 would be a bigger mistake. Angular 1 would be a huge mistake.

Here’s why React is shit. Facebook is like, “HEY here is React, it’s GOD’S GIFT TO THE FUCKING WORLD. GET DOWN ON YOUR KNEES AND BOW TO FACEBOOK.Aah”

After hearing about React, and blindly following the crowd, a little noob comes by and sheepishly asks, “Sir Facebook, it’s really difficult to get started with React. Sure it’s simple in the beginning, I start with raw React. If I write too much in pure javascript (like two components), it starts to look horrible and unreadable. Then I need JSX, which requires Babel, and to automate all that shit, I need Webpack. OH YEA, I WON’T FORGET TO INSTALL NODE AND NPM ALL DAT SHIT”

For years, Facebook responded, “If you can’t figure it out, fuck OFF.”

After years, they finally say, “Hey wait, sorry for being such cunts. We came up with this react-starter-app.”

Oh that’s great, thanks for being SO GIVING, facebook. You made something that you don’t use yourselves. YOU’RE SO GENEROUS.

AND THAT’S THE PROBLEM WITH REACT, IT’S FACEBOOK. IT’S BUILT BY THESE UBER NERDS WHO HAD TO GO THROUGH THIS HORRIBLE HIRING PROCESS, BUT ONCE THEY GOT IN THEY KNOW CAN JUST BLEND INTO THE HUGE FACEBOOK ASSCRACK AND NOT ACTUALLY DO MUCH. YOU THINK THESE DEVELOPERS HAVE TO DEAL WITH SHIT THAT NORMAL DEVELOPERS NEED TO DEAL WITH? fuck no. THEY DON’T HAVE TO DEAL WITH PROBLEMS THAT 90% OF NORMAL DEVELOPERS HAVE TO DEAL WITH REGULARLY… LIKE STARTING A NEW APPLICATION. They’re like oh yea, we developed this react-starter-app, we don’t use it cuz we’re all fucking geniouses.

Oh did I mention we’re so fucking smart at facebook?

SO FACEBOOK, IN YOUR GRAND CUNT-NESS, NOT ONE OF YOUR DEVELOPERS STARTS NEW APPS AND USES REACT? OH, IC… IC… OH YEA, IC… YOU GOT YOUR PROGRAMMERS STAYING ON CAMPUS ALL DAY SO THEY DON’T HAVE A FUCKING LIFE. AND THEN LOL YOU MAKE THEM LIVE IN San FRAN SO THEY HAVE TO PAY OUT THE ASS IN RENT, SO THEY NEED THE BIG MONEY PAYCHECK, IT’S ALL MAKING SENSE.

REACT, so EASY, SO SIMPLE…

You can’t even make an INPUT not readonly without serious BOILERPLATE BULLSHIT

REACT I WANNA JUST GET DATA FROM AN API AND DISPLAY IT

There’s NO BEST WAY TO DO THAT. LIKE WHO WOULDN’T HAVE ALL THE DATA THEMSELVES LOL? WHO USES APIs IN 2016?!

REACT I WANNa JUST MAKE A SIMPLE ROUTER, YOU KNOW, LIKE ONE OR TWO ROUTES

Yea… WE DON’T DO THAT. YOU BEST INSTALL ReacT ROUTER DAWG. DON’T WORRY THEIR DOCUMENTATION IS SHIT, THAT WAY ONLY THE MOST UBER NERDY PEOPLE CAN USE IT. Oh, you a NOOB? GOOD LUCK HAH!

MR REACT ROUTER, CAN YOU IMPROVE YOUR DOCUMENTATION?

NO WE WANT TO SELL YOU OUR $2,000 2 DAY INTENSIVE CLASS instead. YOU KNOW, WE’RE SUCH BADASS PROGRAMMERS WE BE SWIMMIN IN THAT CODE ALL DAY. WE CAN’T IMPROVE OUR DOCUMENTATION. LIKE WHY WOULD WE IMPROVE THE DOCUMENTATION WHEN WE BE MAKING IT OUT OF DATE LIKE EVERY SINGLE DAY?

MR REACT ROUTER, I WANT TO SIMPLY PASS SOME PROPS INTO MY COMPONENT. You KNOW, LIKE SOMETHING THAT YOU WOULD DO WITH REACT when I don’t USE REACT ROUTER…

Yea, NO GOOD WAY TO DO THAT. DID YOU HEAR WE CAME OUT WITH v3.0. WE GAVE UP ON 2.4, 2.0, 1.6 and 1.0… SOME PEOPLE STILL USE 0.x because WE NEVER PROVIDE UPGRADE GUIDES. OH YEA, DID I MENTION WE ARE JUST SUCH BADASS PROGRAMMERS AND WE BE SWIMMING IN THAT CODE?

OH WAIT THIS JUST IN… V4 OF REACT ROUTER CAN DO THIS. YEAH, V4. STILL WORKING ON THAT UPGRADE GUIDE, BUT YOU KNOW, YOU CAN FINALLY PASS PROPS INTO COMPONENTS… you know… like you would do if you didn’t use REACT ROUTER.

VUE JS

Since they aren’t owned by Facebook, they have to deal with real problems, like routing, grabbing data from APIs, NOT BEING GENIOUSES… FACK. It’s nice to relate to a framwork.

Post Content